تبلیغات
آریا کشاورز - تبلیغ روی بطری آب معدنی برای افزایش فروش روزنامه

کمپین روزنامه ژاپنی "The Manichi" در هفته گذشته توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرد. این روزنامه یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌ها در ژاپن است. کاهش میزان فروش روزنامه‌ها در دهه گذشته در حالی تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است که بعضی از روزنامه‌های نوپا به تعطیلی یا در اصل تکمیل گزینه‌های پیشنهادی خود برای حفظ رابطه در جامعه دیجیتال روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، به‌منظور کمک به کشف مجدد و درک ارزش روزنامه‌ها نزد نسل‌های جدیدتر، در سال 2013 آژانس تبلیغاتی Dentsu بسته‌بندی یک‌سری بطری‌های آب معدنی محبوب نزد مصرف‌کنندگان جوان‌تر را به یک روزنامه تغییر داد. هر روز به مدت یک ماه بطری‌های آب معدنی باید با یک نوع بسته‌بندی خاص شامل اخبار روز عرضه می‌شدند. به این ترتیب راه تماس جدیدی میان روزنامه Manichi و مخاطبان جوان آن به وجود آمد. این کمپین نه‌تنها جوانان را به سوی امور جاری تشویق می‌کرد، بلکه همچنین به مشارکت در انجامشان وامی‌داشت. در ادامه با توسعه روند ارزش‌گذاری نزد مصرف‌کنندگان، میزان فروش نیز افزایش یافت.

در پی کسب موفقیت با ارائه بطری‌های خبری به‌عنوان یک رسانه جدید قدرتمند برای تشویق مردم به مشارکت بیشتر، Manichi طرح "بطری اهدایی" را در سال 2014 اجرا کرد. هدف از انجام این کار تبدیل روزنامه به رسانه‌ای برای وا داشتن مردم به انجام یک کار خیر بود.

ایده انجام این کار جایگزین کردن بسته‌بندی بطری آب معدنی با مقالاتی بود که یکی از پنج دلیل مهم زیر را پوشش می‌دادند:

1- مناطقی در فیلیپین که اخیراً دچار گردباد شده بودند.

2- بچه‌های یتیم مبتلا به ویروس HIV در کامبوج

3- فعالیت‌هایی در راستای ایجاد فضای بز در کوه‌های کنیا

4- مناطق آسیب‌دیده از زلزله عظیم در شرق ژاپن

5- حفظ محیط زیست کوه فوجی

مصرف‌کنندگان می‌توانستند یک نوع بطری آب معدنی را انتخاب کنند که علاقه‌مند به حمایت از اتفاق خبررسانی‌شده روی بسته‌بندی آن بودند. با مطالعه مقاله چاب‌شده روی بسته‌بندی، افراد از ابعاد فاجعه باخبر می‌شدند و سپس مبلغ حاصل از فروش بطری‌های آب معدنی به حل آن مشکل خاص اختاص می‌ِابد. راه‌اندازی این کمپین به فروش 30 هزار بطری آب معدنی در طول یک ماه و از همه مهم‌تر جمع‌آوری کمک‌های مالی 30 برابر بیشتر از سال قبل از آن منجر شد.

 

 

 

 

 

 

 


منبع:خبر گزاری کشاورزی ایران


  • آخرین ویرایش:جمعه 1 اسفند 1393
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

تبلیغ روی بطری آب معدنی برای افزایش فروش روزنامه ..........جمعه 1 اسفند 1393

کی‌اف‌سی؛ ماندگاری با دستور پخت جادویی ..........جمعه 1 اسفند 1393

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی شامل ماشین‌آلات، نهاده‌ها و مکانیزاسیون سه‌شنبه شب طی مراسمی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت..........جمعه 1 اسفند 1393

صنایع شیر ایران، بزرگ ترین و موفق ترین شرکت صنایع غذایی کشور شد ..........جمعه 1 اسفند 1393

رایزن بازرگانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ ..........جمعه 1 اسفند 1393

انتشار چهل و سومین شماره «اقتصاد سبز» با پرونده ویژه سیلو ..........جمعه 1 اسفند 1393

رونمایی از دستگاه خشک کن هوشمند بدون محدودیت تناژ و منحنی دما ..........جمعه 1 اسفند 1393

برگزاری دوره آموزشی "اقتصاد شیر" در مرکز اصلاح نژاد دام ..........جمعه 1 اسفند 1393

شورای راهبری مصرف کود در وزارت جهادکشاورزی تشکیل شد ..........جمعه 1 اسفند 1393

تشکل ملی نشاکاران ایجاد می‌شود ..........جمعه 1 اسفند 1393

تدبیر(365 نکته کاربردی در مدیریت،کسب و کار و تجارت)..........جمعه 17 بهمن 1393

طرحهای توجیهی تولید گیاهان گلخانه ای،دارویی و زینتی..........پنجشنبه 1 آبان 1393

چمدان هوشمند!..........پنجشنبه 1 آبان 1393

زیبایی موش‌ های چشم‌ دکمه‌ ای!..........پنجشنبه 1 آبان 1393

کشف ماده ضد سرطان از یک دانه نادر (+عکس)..........پنجشنبه 1 آبان 1393

خسارت برف به باغات اهر - آذربایجان..........پنجشنبه 1 آبان 1393

۵ ماده غذایی که جوان‌تر نشان‌تان می‌دهد..........پنجشنبه 1 آبان 1393

بانک مرکزی: بخش کشاورزی در مقایسه با دیگر بخش‌ها از تسهیلات کمتری برخوردار بوده است..........پنجشنبه 1 آبان 1393

گسترش روابط تجاری ایران و مجارستان در زمینه‌های کشاورزی و صنایع غذایی ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

گشایش نخستین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران در کرج ..........پنجشنبه 1 آبان 1393

همه پستها